söndag 2 mars 2014

Varför snöar det alltid på kvällen hos oss?

 
Ja, det kan man undra.
Ikväll var det ett helt fantastiskt
snöfall igen.
Jag vill ut...
 gillar ju att vara ute när snön faller.
Men när jag har slagit mig till ro för kvällen
har jag inte orken kvar till att gå ut.
Trist är det!
 
Sist det snöade var det likadant.
Fast jag är ändå så glad för
att det snöade ikväll.
Njöt av utsikten genom fönstren,
så vitt och vackert!
 
Såg du förresten Vasaloppet på TV idag?
Vilka vyer,
hela naturen var helt vit.
Underbart!
Synd bara att det var så disigt.
 
Och du som inte gillar snö nu
kan nog vara lugn:
snön smälter säkert bort imorgon.

Oj, det var länge sedan jag bloggade senast.
Tiden går som sagt fort!!!
 
Ha det så gott!
Kram Yvonne

4 kommentarer:

  1. Ja nog har det varit en konstig vinter alltid, knappt någon snö alls här....på både gott och ont....gillar snön men gillar INTE att skotta....och nu när jag kom hem från min resa så hade det helt plötsligt blivit vår! Snödroppar överallt, både i gräsmattan och i rabatterna...märklig känsla det där....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog att vara lite fram och tillbaka med vädret till Valborg. Det brukar ju vara så.
      Kram

      Radera
  2. Det är kul med Vasaloppet och tro det eller ej men även i jobbet kan man ha en otrolig hjälp av detta. Det skulle han vetat Gustav Vasa. Tror du inte vi får lite Aprilsnö också?

    SvaraRadera
  3. Visst får vi snö i april. Det brukar aldrig slå fel.
    Kram

    SvaraRadera