onsdag 31 januari 2018

Blue Moon

 
Fick lära mig nå´t nytt när jag nyss såg på Go´kväll.
Fullmåne blir det var 29,5 dygn,
vilket ger 12 fullmånar per år.
Men ibland blir det 13 gånger per år
och den kallas då Blue Moon.
Just nu har vi denna Blue Moon
och det är lite extra speciellt för det är
även den andra fullmånen i januari.
 
Fint att jag lyckades se den igår
för idag är det tjocka moln ivägem.
 
 
Måste skryta lite om min fina kompis Sylta.
Hon gör mig sällskap inne på nätterna här på Landet.
En riktigt gosig och fin kompis
som sover hela nätterna bredvid mig i sängen.
 
Hoppas att du fick se Blue Moon!
Kram Yvonne
 
 
 


1 kommentar:

  1. Har nog märkt att det varit två fullmånar denna månad!! Men inatt sov jag som en gris, fullständigt utslagen!
    Så mysigt att ha Sylta hos dig på natten!
    Ha det fint vännen!
    Kram Eva

    SvaraRadera