söndag 9 juni 2013

Mina blommor just nu

 Det är mest grönska i min trädgård just nu
men fläckvis finns det lite blommor.
 


 Blågull

 
Daldocka

 
Förgätmigej

 
Dillpion 
 

 Gullkrage


 Fänrikshjärta
 
 

Bergklint
 
 
 
Vit Bergklint
 
 
Revsuga
 
 
Tusensköna
 
 
Löjtnantshjärta
 
 
Backsippan har blommat ut men
ståtar med sina vackra fröställningar
som riktigt gnistrar i morgonsolen.
 
 
Bukettspirean är generös med sina blommor.
 
  
 
Bondsyrenen är just nu den finaste
häcken vi har efter denna växtmördarvinter.
 
Småningom kommer det mer blommor
ibland grönskan och det jag mest ser fram emot
är när de senare pionerna slår ut.
 
Kram Yvonne


4 kommentarer:

  1. Du har många vackra blommor och gör alldeles rätt i att titta noga på dem! Ja du, tänk när det är ags för pionerna!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det var väl inte så lite blommor precis.....riktiga små färgklickar:)

    SvaraRadera
  3. Ojoj du har då mycket att njuta av och glädjas åt i dessa vackra blomsterdagar...det ser jag det...
    Jättefina blombilder och jag tror nästan att förgätmigejen där är min favorit...såå söt...om det nu går och ha en favorit...hihih..

    Ha det fortsatt gott i sommarsolen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Ååh vilka fina bilder. Det blommar ju massor i din trädgård. Försommar är bästa tiden i trädgården tycker jag! Då allt liksom startar och kommer igång. Ha en fin kväll. Kram P

    SvaraRadera