tisdag 22 juli 2014

Dags för Borrelia, igen...

De senaste veckorna har jag trott
att livet var på väg mot slutet,
mer än vanligt.
Var så fruktansvärt trött,
fick vila/sova på eftermiddagarna
för att orka till kvällen.
Ont i leder och muskler,
rysningar och kryp,
ömhet som flyttade sig till olika ställen,
frös inne i benmärgen,
till slut kom även febern.
Mådde med andra ord skit!


Men plötsligt fick jag se
orsaken till det hela.
Röda fläckar som växte 
sig större och större,
två stycken.
Otroligt!!!

Borrelia i år igen
och dubbelt upp.
Inte konstigt att jag
mått dåligt.
Hade ju Borrelia förra sommaren,
kan tycka att det kunde räcka.
Men fästingarna älskar mig,
så det är väl bara att vänja sig
och känna igen symtomen lite tidigare.


Fick åka till akuten på en beställd tid
och döm om min förvåning
när läkaren ropar upp mig på minuten.
Frågar vad det är för fel,
jag berättar diagnosen jag ställt,
han tittar,
säger att jag ska få antibiotika.
Måste då tala om att jag måste
få en sort jag tål,
han ska läsa i min journal,
du kan hämta medicinen på Apoteket.
Adjö!
Jag var ute från akuten på 5 min.
Effektivitet!?!

Jag mår nu mycket bättre
efter tre dagars intag av piller,
som ska bli till tio dagar.

Fläckarna är dock idag mycket större
men vet av erfarenheten från förra året
att det tar lång tid innan fläckarna försvinner.


Är oändligt tacksam 
att jag hann åka hem med pojkarna
 innan febern kom och knäckte mig helt.
Ha det skönt i värmen!
Kram Yvonne

4 kommentarer:

  1. Usch! Tycker så synd om dig! Hoppas de snart är borta. Kramar om!

    SvaraRadera
  2. Men usch! Ta hand om dig vännen. Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Skönt att du mår bättre!!!

    SvaraRadera