måndag 18 maj 2015

Äntligen - sparris...


För två år sedan planterade jag sparrisplantor.
De två första säsongerna fick jag inte äta av dem.
De skulle växa till sig.

Fick gå och titta på deras växtkraft som ökade för varje år.
Detta var 2013, förra året var de två meter höga, som små granar.


Men i år... 
Nu får jag skatta dem.
Åh, du milde vad de är goda!

Jag bryter av en ibland och äter rå direkt
ute i trädgården när den är solvarm.
Det är bland det godaste jag ätit,
lite söt och knaprig, mmmmums...


Det gamla ordspråket stämmer:
"Den som väntar på nå´t gott väntar aldrig för länge."

Nu ska jag fortsätta att njuta fram till midsommar!

Ha det fint!
Kram Yvonne

3 kommentarer:

  1. Så spännande. Jag är nyfiken på att odla sparris, men vågar jag ge mig på det?
    Kan tänka mig vilken lyx att knipsa en och äta solvarm och alldeles färsk.
    Kanske vågar jag mig på att testa? Köpte du plantor, då 2013?
    Kram och njut av din sparris!

    SvaraRadera
  2. Det är tur att alla har samma ordspråk som jag "Om alla vore som jag skulle världen svämma över med sparrisar". :) Söta är de i alla fall när de står där i jorden!

    SvaraRadera
  3. Nu får jag också lust att pröva odla sparris. Låter både roligare och godare än icas. Ha det gott i våren! Kram!

    SvaraRadera