fredag 5 juni 2015

Öland - igen


Har du sett vilken fantastiskt böljande molnmatta?


Den dekorerade himlen ner mot Kalmar iförrgår
när vi var på väg till Öland.
 
 
På väg till morgonens cykeltur
träffade jag på denna orädda, hungriga kanin.


Orkidéerna blommar fortfarande,
även om en del går mot slutet av säsongen
är de fortfarande vackra.


En av nackdelarna med en blöt maj mötte jag
när jag stannade för att fotografera orkidéerna
- fruktansvärt mycket mygg
- på ljusan dagen.


Solen har strålat värme hela dagen samtidigt som det har blåst
och mot kvällen ökade det till mycket kraftig blåst 
som ryckte och slet i förtältet.


Kanske är du intresserad av att skaffa en båt?
Bara lite renoveringsbehov!

Hopp finns om sommar nu!
Kram Yvonne

4 kommentarer:

  1. Undrar om det är harår i år, ser ovanligt många harar på morgonen på väg till jobbet?
    Idag har vi äntligen fått lite varmt väder, dessutom har stormen avtagit .
    Ha en fin helg på Öland!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild på himlen. Trodde först det var ett av dina vackra alster av ull.
    Den sista bilden får mig att tänka på Johan Theorins böcker om Öland som jag läste förra sommaren i solen. Så läskigt i mellan åt att jag rös och frös där mitt i sommaren.
    Öland är en fantastiskt plats.
    Här hemma firar vi vår Maya som fyller 9 år idag.
    Njut och mys. Många nationaldagskramar från din bloggvän i Halland.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från Öland Yvonne. Sommarkänsla med stort S. Tänk att juni är här nu. Att sommaren är här. Ljuvligt! :)

    Tack snälla du för fina ord hos mig. Det värmer så gott. Tack vännen.♥

    Sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tack för fina bilder! Bilderna på himlen var jättefina - såna moln vet jag inte om jag har sett förut. Såg nästan konstgjorda ut. Här kom det en stor harpalt springande över gården igår. Det gick så fort, så jag tror den blivit skrämd.
    Idag blåser det något mindre här, men förut har det blåst så hårt så man har inte velat var ute.
    Må så gott och ha det bra!
    Kram Inga

    SvaraRadera