tisdag 6 juni 2017

Nationaldagsfirande


 
Jag började mitt Nationaldagsfirande
med att fara in till vår fina Stadspark
där min stora älskade Guldklimp
spelade med sitt band, Zero Destiny.
 
De spelade akustiskt idag,
till skillnad mot det elektrifierade öset de brukar ha.
Men jösses vad de var bra!!!
Ett otroligt "ös" trots att de var utan
de vanliga decibellen.
 
 
Hemma igen fikade vi i trädgården med god tårta
i sällskap av bl.a. denna rara domherreunge. 
 
 
Ja, jag matar fortfarande fåglarna
och det är så härligt att se dem i grönskan.
De har blivit så vana vid oss nu
att de kommer fram trots
att vi sitter bara tre meter från matstället.
 
 
Min gammaldags ros har börjat blomma.
Den doftar så underbart
och det gäller att passa på för den blommar över på ett par veckor.
 
Ha det gott!
Kram Yvonne

1 kommentar:

  1. Kan tänka att du är stolt över ditt barnbarn!
    Så vacker ros, här har inte rosorna börjat blomma än ... men snart.
    Tack rara för din kommentar!
    Ha det fint och hoppas datorproblemen löser sig snart!
    Kramar Eva

    SvaraRadera