måndag 11 september 2017

Paus eller avslut?

 
Det är ett par månader sedan jag bloggade senast.
Bloggen krånglar för mig så jag har ledsnat på
att hålla igång den.
 
Tyvärr kommer jag inte ens åt Dina inlägg
så nu får det vara nog,
i alla fall just nu.
 
De senaste veckorna har regnet fallit mest varje dag
och nu önskar jag bara att solen och värmen ska återkomma.
Jag vill inte ha höst ännu,
vill fortsätta bada och bara njuta av sensommarvärme.
 
 
I väntan på värmen har jag roat mig med
att lägga in gurkor och göra grönsakssalt av rotfrukter,
bl.a. rödbeta, palsternacka, selleri, lök och morot.
Tog väldigt lång tid att torka de rivna rotfrukterna,
i 50 graders ugn, innan jag kunde mixa dem.
Fick tipset på nätet och det blev gott!


Tyvärr är ju dagens datum för alltid
förknippat med ondska och sorg,
Salvador Allende, Anna Lindh och 9/11.
Dessutom har vi den enorma Irma
som idag fortsätter att skapa förödelse.

Jag ber om ökad kärlek, medmänsklighet och förståelse
för att vi ALLA måste hjälpas åt för att ta hand om Moder Jord
så kommande generationer kan fortsätta att leva här.
 
 
TACK alla fina härliga vänner
som lämnat alla underbara kommentarer genom åren.
Jag ska försöka att leta på Din blogg på nätet.
Lyckas jag inte?
Ja, då säger jag tack för Din fina vänskap
och ha det allra, allra bäst.
Jag önskar Dig all lycka i framtiden.
 
Kram Yvonne


4 kommentarer:

  1. Tråkigt att bloggen krånglar för dig och jag tror inte du är ensam, har sett någon mer som har problem. Jag tycker om att läsa dina inlägg, det finns så mycket vänlighet, omtanke och njutningar där. Själv gör jag inte inlägg så ofta men jag hälsar gärna på hos mina vänner.
    Ja, sommaren var väl inte den bästa och jag hade stora förhoppningar om september som är den bästa månaden, men så blev det inte hittills. Men jag badar fortfarande!
    Önskar dig allt gott och hoppas höra av dig igen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Först blev jag så glad att du bloggat! Har saknat dig och funderat mycket på hur du mår och har det. Blev till slut orolig att något hänt dig. Men så såg jag ditt inlägg om krångel med bloggen. Jag förstår att det är svårt att upprätthålla bloggen då. Men ändå...... jag vill fortsätta hålla kontakten med dig. Har liksom lärt känna dig genom bloggen. Hoppas du kan hitta min blogg på nätet. Vill så gärna ha dig som vän även om det bara är på nätet.
    Hoppas vi kan hålla kontakten. Du hittar mig på www.pillusan.blogg.se men det har du säkert koll på.
    Stor kram och hoppas vi hörs igen.

    SvaraRadera
  3. Så roligt med ett livstecken från dig. Är glad det bara var bloggen som krånglade och inte du eller att det hänt dig något. Grönsakssalt så spännande och sommaren, kanske inte den bästa men regnet behövs. Försöker trösta mig med det. HA det gott och Lycka till du också. Men nu är det så att jag hoppas få vara din vän även i fortsättningen. Många kramar Maria.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen INTE att du skall sluta blogga helt och hållet! *Dock skönt att det inte var du som "krånglade" utan bara den virtuella tekniken. Hoppas att di försöker igen, den har ju en viss förmåga att ändra sig fram oh tillbaka!!
    KRAM och trevlig helg
    Susie

    SvaraRadera