fredag 23 augusti 2013

Åren går

 
Att fylla år har blivit lite vemodigt,
ju äldre jag blir.
Krasst sett har jag mycket färre år kvar att leva
 än de jag redan levt.
 
Men visst är det roligt att bli uppvaktad

 
med vackra, kärleksfulla paket

 
och fina presenter.
(Mycket läsvärd bok!)
 

 
Goda ägg med skal i fantastiska färger.
(Färgrikedomen kommer sig av
att det är olika raser på hönorna som lagt äggen.)

 
Vad tror du jag tyckte om att få CD:n
 med en av mina favvisar?
Och vacker orkidé därtill.

 
Nu kommer jag att se ut
som en prinsessa i trädgården
med läckra handskar och sekatör.

 
En ny fin blomgrupp behövs
nu när sommarplanteringarna börjar ge sig.

 
Kortet som medföljde stämmer
så himla bra in på mig och mina artrosknän

 
och mitt unga, blåögda sinne.

 
Visst är den vacker,
den broderade duken från Budapest!
(Dubbelt så lång är den också.)
 
 
Dagen till ära fick jag en alldeles egen konsert
i köket av mitt älskade barnbarn
som är en strålande talang på gitarr.
 
Det blev en mycket fin dag
där vemodet byttes ut mot glädje.
 
Tack alla älsklingar för att ni
firade in folkpensionen
tillsammans med mig!
 
Kram Yvonne
 
 


4 kommentarer:

  1. GRATTIS på Födelsedagen
    håller med dej om vemodet
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Grattis till dig! Visst är det roligt att bli uppvaktad och få presenter.
    Ha en fortsatt fin heblg!
    Kram Eva

    SvaraRadera