måndag 17 februari 2014

Guld

 
Så var det dags igen
för ytterligare en otroligt
spännande stund framför TV:n.

 
Vilka fantastiska guldpojkar!
Så härligt!
Grattis!

 
 
Säga vad man vill om hur ryssarna
har betett sig mot människor
under uppbyggnaden av OS-anläggningarna
(vilket vad jag förstår har varit vidrigt),
men de har haft duktiga designers
som skapat de vackra mönstren
 både på textil och dekorationer.
 
 
Bjuder återigen på tårta
till alla kämpande idrottare
och trevliga bloggare!
(Tårtan är som Asarnas gris Särimner -
återuppstår i sitt ursprungliga skick varje morgon.)
Håll till godo!
 
 
Vi fick även några guldstrålar från solen
på eftermiddagen när molnen skingrade sig en stund.
Härligt var det och t.o.m. jag började få vårkänning.
 
 
Särskilt när jag fick se vad som
kämpat sig upp ur snön.
 
Ha det gott!
Kram Yvonne


3 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord på min blogg annars hade jag inte hittat till dig. Vilken stor fin snödroppstuva! Nån dags sol och knopparna slår ut.
    Scrollade ner och såg din bakgrundsbild i fullformat. Verkligen imponerande vidder. Där vill man inte få motorstopp!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara snödroppar! Här har det visserligen kommit upp lite grön blast här och där, men.....det är också stora gropar grävt i rabatterna av något elakt hungrigt djur. ska bli kul att se om det finns några kvar av alla lökar jag satt i höstas!
    Jag har inte glott på OS någonting, inte förrän killarna tog stafettguldet. Snacka om bra "timing".....

    SvaraRadera
  3. Visst smakar det bra med guld, men den smarriga tårtan smakade bäst.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera