onsdag 11 juni 2014

Badliv


Sedan i slutet av april
har jag badat många gånger
och temperaturen har varierat
mellan 8 och 15 grader.
I ärlighetens namn har det oftast 
blivit snabba dopp.


Men idag var det faktiskt värmerekord 
för året, 17 grader i Kalmarsund,



så härligt att det t.o.m. gick att ligga 
och njuta i vattnet en längre stund.



Mums på stranden!
Sjön suger som du vet!
Detta är min favoritmatsäck,
hårda mackor med ost, ägg och grönt te,
kompletterat med några frukter. 



På väg ner till stranden växer orkidéer,
sex sorter på bara en liten yta.
Fantastiskt!




De här nyckelarterna törs jag inte namnge.
Har fått lära mig att det tillkommer nya arter 
vartefter som de pollineras med varandra
(evolutionen fortskrider)
och en del nycklar har fått byta namn.
Men otroligt vackra är de!


Efter många dagars sol och värme
kom molnen smygande in från fastlandet
under eftermiddagen och nu ikväll
faller regnet, välbehövligt.

Ha det så gott!
Kram Yvonne

2 kommentarer:

  1. Du är så modig som badar så kallt. Jag badade i en pool i lördags och det var 20 grader och jag tyckte det kändes som jag låg i en isvak!

    SvaraRadera
  2. Brrrr! 17 grader kan väl gå an men det är ju kyligt det med. Fina bilder bjuder du på, igen. Ha en fin vecka! Kram.

    SvaraRadera