fredag 15 augusti 2014

Sticka, sticka, sticka... läsa, läsa, läsa...


Förra året stickade jag,
mycket,
nästan alltid,
många par med halvvantar

 

några par spiralstickade sockar,


och flera pytt-i-panna-sjalar blev det.
Jag stickade jämt,
vid havet,
framför TV:n...

På något sätt har var sak sin tid.

I år har jag läst,
massor av böcker,
romantiska,
realistiska,
spännande...


T.ex. har jag läst många på engelska
av Douglas Preston & Lincoln Child
om FBI-agenten Aloysius Pendergast.
Man kan nog jämföra Pendergast med 
agent 007 James Bond,
båda lika odödliga.

Men böckerna om Pendergast 
är så ohyggligt spännande 
med oväntade händelser och kreativa miljöer 
att jag ibland har måst lägga ifrån mig boken
 för att hämta andan ett tag.

Författarna har hitintills skrivit 15 böcker
där Pendergast ingår, en del fristående
 och en del som bygger på föregående bok
och bör läsas i ordning,
liksom ovanstående som följs av
Cold vengeance och Two graves.

Gillar du spänning???
Då kan jag rekommendera dessa författare.

Ha det gott!
Kram Yvonne

6 kommentarer:

  1. Lite sån är jag med...det blir perioder med olika ting som jag "snöar in på"
    Nu blev jag inspirerad till att sticka liknade sockor dom du gjort...jättefina var de och jättefin bild!
    Jag har också läst en del böcker i sommar...men det blir mest romantiska romaner...hihi...
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Lollo♡

    SvaraRadera
  2. I år har det nog varit lite varmt för att sticka, det blir svettigt i handen, jag har i alla fall inte stickat en maska. När de mörka kvällarna kommer blir det både stickning och virkning vid brasan. Däremot läser jag alltid, så fort jag får tillfälle, jag har inte läst om Pendergast så det kan vara något att ta till i höst.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Är det det där man kallar periodare? Hi hi. Sticka, läsa och bara vara, det är precis så man skall ha det. Häftigt att du läser på engelska.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Att ta sig tid att läsa tycker jag är underbart! Sedan jag fick trollungarna var det ett par år av nästan ingen läsning men det har jag tagit igen i år med råge.

    SvaraRadera
  5. Det där känner jag igen...allt går i perioder. Tydligen ska det väl vara så eftersom flera känner igen sig i detta.

    Ha en fin fortsättning på veckan.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Fina saker du stickat och Tack för boktipsen. Någon av alla dina tips ska jag låna för just nu är jag lässugen. Allting har ju sin tid. :)

    SvaraRadera