torsdag 21 augusti 2014

Tovade sländor hos trollen


Återigen har jag haft en härlig
vistelse på min ö i världen.   
Du vet ju vid det här laget att jag menar Öland, eller hur?

Och tänk...
Jag hade så´n tur
att det tovades trollsländor
i Trollskogen en av dagarna.
Tovade ju humlor tidigare i sommar.
Det är en så härlig upplevelse
att få vara med om dessa
aktiviteter som bjuds i Trollskogen.
Och många människor kommer dit,
fantastiskt.
Gratis upplevelser, 
men du måste röra på din kropp.
Inget datastirrande där inte.
Det är så fint att föräldrar tar sina barn till denna
 underbara plats för aktiviteter och motion 
i friska luften med vackra vyer 
och spännande upplevelser.

Tyvärr missade jag Kerstins fågeldag
som var på söndagen,
kom ner först på måndagen.
(Kerstin har den fina bloggen Ölandsvindar.)


Visst blir man inspirerad
bara av att se ullen i alla färgerna? 
Min Jungfruslända spanar in omgivningen.


Små händer tovar kroppen


och monterar den färdiga sländan,
fixar med vingarna


och visar stolt upp sitt mästerverk,
en "svartslända"


och en till.


Se bara så trevlig liten hörna
Lotta ordnat där både vuxna
och barn trivdes och arbetade
i sitt anletes svett
och hon var där som en trygg
klippa och hjälpte de som fick problem.


De kan bli så att kroppens funktioner
trycker på medan man arbetar hårt
och fy tusan vad det är jobbigt
att vänta när det är upptaget på toan.
Stackars liten!
Man känner verkligen för honom.
Han stod och stampade,
men hann som tur var.

Ha det gott!
Kram Yvonne

3 kommentarer:

  1. Härligt med Trollskogen som har så trevliga aktiviteter för både barn och vuxna! Har tänkt att jag ska tova något, ull är så himla skönt.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt i Trollskogen. Vilka coola sländor. Den där sista bilden bekräftar ju det gamla talesättet "En bild säger mer än tusen ord". Hoppas du mår finfint. Kramar från Petra i ett vått vått Halland

    SvaraRadera
  3. Vilka söta insekter du får tova på Öland. Du får starta försäljning här hemma. I så fall är jag en kund!

    SvaraRadera