måndag 20 oktober 2014

Tacksamma blommor


Förra året satte jag Doftliljor.
De blommade fint och jag sparade "lökarna".
Men se det kom aldrig några blommor ur dem i år.
Däremot blev jag med nya liljeämnen även i år
och de har blommat, om än sent på säsongen.
Jag tänker inte spara "lökarna" till nästa år,
fast jag tycker att de är väldigt vackra,
för jag är bara inte bra på sådan odling.


De här rara små rosorna 
har blommat hela sommaren
och först nu börjar de ge sig.
Tyvärr sparade jag inte namnlappen
så jag vet inte vad det är för sort     

(kanske någon av er vet?),
men så flitigt de blommat.


För att inte tala om dessa fantastiska
Sammetstagetes 
som bara blommar och blommar.
Tänk att ett så litet ynka frö
kan ha så mycket växtkraft i sig!


Det har varit en väldigt rikblommande säsong överhuvudtaget.
Började i våras med ett överdåd av äppelblommor
och har fortsatt med alla perenner,
kryddörter och ettåringar.

Jag är så tacksam för att ha fått uppleva 
denna underbara sommar vi haft
och som varat ända in i oktober.

Just nu spöregnar det ute 
och det är gott att få vara inomhus.

Ha det så gott!
Kram Yvonne

3 kommentarer:

  1. Ja, det har varit en fantastisk blomning iår och faktiskt är det en hel del som blommar fortfarande. Jag känner tacksamhet.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det! Nästa år vill jag ha en vackert blommande trädgård. Jag ska kanske börja med att få ner tulpanlökarna i jorden...

    SvaraRadera
  3. Jag tror att rosen är en The Fairy! Underbara småblommiga och bina brukar gilla dem!
    Doftliljor är vackra, jag fick inga blommor på mina i år. Sparade dem inte till nästa år jag heller. Ha en finfin tisdag.

    SvaraRadera