onsdag 5 november 2014

Sista rosorna


Igår klippte jag av mina sista rosor
i trädgården och tog in.
De står fortfarande fina idag,
vilket är fantastiskt.
Trodde nog att de skulle sloka 
när de kom in i värmen.

Det är ju en helt otrolig höst vi haft.
Plocka in rosor i november!
 

Men nu väntar jag på snön
som de sagt ska komma imorgon.
Vi får väl se hur det blir med det,
men då vill jag ha kyla också
för snöslask är mitt värsta väder.

Hoppas att du satt på vinterdäcken!
Ha det fint!
Kram Yvonne

4 kommentarer:

  1. En så´n tur att du hann plocka in lite sommar innan snön kommer.
    På min promenad idag såg jag prästkragar och blå lupiner.
    Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina rosor! Man kan ju tro det är augusti när man ser din bukett.
    Snö, låter lite mysigt nästan.
    Krama en snöboll åt mig!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Det var de ljuvligaste rosor i november och inte ser de tilltufsade ut som mina brukar göra efter allt regn. Vackert och njutbart!
    Här snöar det på tvären idag och jag är glad för att det är blötsnö, hade inte varit roligt med kyla i denna blåsten.
    Ha ett fint slut på veckan!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken bukett! Bladen ser ju också jättefina ut mörka och blanka. Massor av regn här.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera