torsdag 30 juli 2015

Min morgontur


Varje morgon när jag är här på Öland
tar jag en cykeltur.
Oftast den här rundan som du ska få följa med på.

Från campingen kommer jag ner till vägen vid Kalmarsund
och får denna utsikt mot Blå Jungfrun.


Jag fortsätter utefter vägen norrut 
och ser både vatten och blommor.


Vägrenarna är fortfarande fulla med blommor,
även om sorterna varierar efter tid på säsongen.


Efter nå´n kilometer viker jag av in på en mindre väg
med träd och buskar  utefter sidorna


och blommor.


Vägen går över i en fantastiskt vacker stig
som löper mellan kraftiga stenmurar och grönska.
Man har säkert tidigare motat kor denna väg.


Sista biten av stigen får jag åka under ett grönt valv


innan stigen leder ut till ännu en mindre väg


  där ännu fler blommor frodas i kanterna
och efter ytterligare nå´n kilometer
 kommer jag åter till campingen.

Som du förstår finner jag stort nöje i 
att ta en tur runt denna slinga för att börja dagen.
Fåglarna kvittrar och drillar i buskarna utefter vägen.
Det är så vackert och rofyllt!
 Det är livskvalitet för mig!


Den Vilda Moroten blommar verkligen vilt.
 
Ha det gott!
Kram Yvonne

6 kommentarer:

  1. Vilken fin start på dagen. Om kroppen behöver en god frukost så tror jag nog vi mår väldigt bra innuti av att starta dagen med en sådan här liten sväng i naturen. Det är livskvalite som du säger. En bra vana som jag borde ta efter. Allt gott och Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har ett härligt sätt att starta dagen på! Sådana cykelvägar som kantas av blomster och gärdsgårdar minner om min ungdom, även på vår ö har vi härliga cykelvägar som vi ofta tar en tur på. Mitt sätt att starta dagen är att sitta på bryggan och studera fågel- och djurliv, ta ett dopp och sedan en stund till med betraktelser och funderingar. Sen startar de vardagliga sysslorna.
    Tack för dina fina kommentarer och jag önskar att du får en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tur! Tack för att jag fick följa med på sin cykeltur. Ha en jättefin helg.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker tur du har!

    SvaraRadera
  5. Du förstår vilken lycka det är att få bo mitt i allt detta året om! Och i år slår växtligheten alla rekord!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tur att börja dagen med. Förstår att det ger kraft för hela dagen. Tack för att vi fick följa med. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera