söndag 26 juli 2015

Ulf Lundell i Borgholms Slott


Igår var det dags igen!
Vi åkte till Öland lite senare på dagen än vi brukar
med tanken att jag skulle gå på konsert
i Borgholms slott.

Med vem då?
Ulf Lundell så klart!!!

Jag hade inte bokat biljett innan
eftersom vi oftast styrs av impuls när vi ska fara ner till Öland.
Det fanns biljetter kvar som tur var.


Molnen drog in över ön
och jag blev orolig för regn,
men när det var dags att gå in i slottet strålade solen
från en molnfri himmel, 
i sällskap av svalorna högt upp över murarna,
och fortsatte så hela kvällen tills mörkret föll. 



Du vet ju redan att jag gillar att gå på konsert
och att Ulf är en av mina stora favoriter.
 

Jag var ute i god tid innan konserten började
så jag fick en bra plats nedanför scenen.


Det gör stor skillnad på upplevelsen
om man står nära eller långt ifrån scenen.


Jag vill vara nära för att verkligen få vara med,
se de duktiga musikerna på nära håll,
se deras miner och samspel under låtarna,
för att inte tala om deras solospel.


Åh jisses, vilket ös det var!
Härligt långa refrängrepriser 
på kända, fartiga låtar.

 
  
Däremellan några lugnare låtar, 
både vackra och tankeväckande
som hans sånger oftast är.
Romantiken spirade i publiken,
inte bara bland ungdomar 
utan även hos detta medelålders par,
 som verkade vara nyförälskade
med många kramar och ömsinta pussar konserten igenom.


Ulf var på gott humör under hela konserten
och de verkade alla ha lika roligt på scenen som publiken.


Jag smög mig mot utgången under da capot
och förvånades över mängden av folk,
hela borggården var full,
och jag fick tränga mig fram mot utgången.

Jag ville snabbt komma ut när det var slut
för mannen satt i bilen och väntade på mig.
Han gillar inte konserter,
tycker att det är jobbigt att stå.
Och det är det!
Jag får ont i benen efter att ha stått i fem timmar
men det får det vara värt för det är så härligt med livemusik.

En helt suverän 3 timmar lång konsert!
Ulf firar 40 år som artist och man vet ju inte riktigt
 om det verkligen är sista turnén han är ute på i år. 

Är tacksam för de konserter jag fått uppleva med honom!
Tack Ulf!

Hoppas att du inte blev blöt idag (lördag)!
Kram Yvonne

7 kommentarer:

  1. Blir riktigt avundsjuk på dig som varit och lyssnat å Ulf! Får inte heller med mig gubben på konsert så jag får nog gå ensam som du gör. Men man är ju inte ensam precis ....
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ulf Lundell, hans musik och texter det är grejer. Förstår att du njöt av konserten men gubben din ... Var ju snällt att han väntade på dig. 40 år som artist, undrar just om han har någon mer turné på gång. Jag blir verkligen sugen på att lyssna live på honom.
    Allt gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Konsert är sommar! Något som är härligt med konsert är att det liksom är här och nu.
    Jag förstår gubben din. Det ÄR jobbigt att stå så länge. Även jag som inte ens fyllt 40 hade jätteont i fötter och ben efter Roxette konserten i onsdags.
    Men det får man ta.
    Fy vilken blöt söndag vi haft i Halland idag.
    Just nu blåser det hårda vindar och värmefläkten i uterummet går på högvarv för vi inte ska frysa.
    Kram från ett blött och blåsigt Halland.

    SvaraRadera
  4. Åh, så roligt att du återigen fick se honom och fick tag i biljetter. :)

    SvaraRadera
  5. Härligt att få njuta av en bra konsert med en av sina favoriter. Det brukar vara en sådan mäktig energi på konserter och förhoppningsvis går man hem i natten med en skön känsla inombords, nynnande på en favoritlåt. :)

    Ha det fortsatt gott i sommaren Yvonne.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Kul upplevelse för den som gillar Lundell! Och vilken underbar miljö!! Men jag förstår din gubbe som inte gillar att stå så länge, det hade inte jag heller grejat.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Häftigt ställe för konsert! Det måste ha varit en upplevelse!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera