fredag 21 augusti 2015

Härlig badhelg


Vi tog en tur med båten i helgen som var
när mina guldklimpar, barnbarnen, var här.
Blev överraskad av att det finns så många Canadagäss i sjön igen.
Tycker att det har varit mycket färre under flera år.
Fåglarna är vackra men de skiter ju ner nå´t otroligt.
 

Fick även bevis på att vi har bäver i sjön.
Otroligt att de kan fälla så stora träd.


Efter båtturen tog vi alla ett dopp.
Men det var lite svårt för vissa att doppa sig.
 

När de väl kom i hade de mycket roligt.
 

Det är skönt att veta


att de inte är rädda för vattnet.
 

De har inga problem med att vara under vattnet,
till skillnad från farmor som får dunderpanik.
Skyller på att jag varit häxa en gång i tiden och blivit dränkt.
 

 
Ja, man kan ha mycket skoj i vattnet
antingen med huvudet ovanför eller under vattnet.
Underbara pojkar!
 
Ha det fint!
Kram Yvonne

1 kommentar:

  1. Så gott att umgås med barnbarnen!
    Även om jag badar i alla väder och gärna vill jag inte ha huvudet under vattnet, kanske jag också varit häxa!
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera