söndag 23 augusti 2015

Mördarna är här


Eländes, elände...
nu är de här!
I min trädgård...


Har varit så glad att inte ha dem här.
Plötsligt en kväll såg jag en på väg ner i en pallkrage.
Fram med saxen!

Ett par kvällar senare låg det två stora "cigarrer" på gräsmattan,
Saxen igen!
Ja, så har det fortsatt senaste veckan.
Nu är det förmodligen kört.
Är det värt att odla nästa år???
Vad säger ni som redan är utsatta för de här odjuren?

Hoppas på en riktigt kall vinter,
kanske kan de decimeras då!

Ha det gott!
Kram Yvonne

4 kommentarer:

  1. De är inget roliga de där. Vi har också varit förskonade i många år men denna sommar kom invasionen. De har varit helt skoningslösa. Suck. Det blir till att ta upp kampen ordentligt nästa år men med tanke på att vi bor på landet och har enorma ytor oroar jag mig lite för den där fighten.

    Lycka till Yvonne och hoppas de håller sig undan din trädgård.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaga med saxen för sjutton! Men har de väl kommit så stannar de nog också.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Snigelmedlet jag köpte är jättebra tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Fy sjutton!
    Än så länge är vi förskonade från sniglar. Men mina föräldrar har haft massor i början av sommaren. Plocka plocka plocka och hoppas på torka är det enda. Kanske en vargavinter kan göra livet svårt för de små slemmiga otäckningarna.
    Kram till dig.

    SvaraRadera