söndag 12 juni 2016

Min blå trädgård


Min trädgård byter lite skepnad några gånger under säsongen.


Från att ha dominerats av primulorna och tulpanernas


röda, orange och gula färger


har de blå blommorna nu tagit vid.


Det är inget jag medvetet gjort
utan det har bara råkat bli så.



Jag har mest gamla blomsorter
som härstammar från gamla släktingar.

 
En vän på bloggen skrev att min trädgård är vild och vacker.
Det betydde mycket för mig,
som inte är mycket för att plantera efter ritningar
utan går på impuls och låter växterna sprida sig,
som de vill, för det mesta.


De blå har också sällskap av några vita,
som den här vita bergklinten


och den här underbara gamla rosen som doftar gudomligt
men som tyvärr blommar över på bara nå´n vecka.


Varje dag får jag besök av många fåglar
bl.a. ett par ringduvor


och några stenknäckar.
Är lite nyfiken på att se om de möjligen 
låter oss se deras ungar så småningom? 

Ha det fint!
Kram Yvonne

3 kommentarer:

  1. Men ååååh så vacker trädgård du har. Den där bilden med bord och stolar föll mig i smaken.
    Blått verkar vara din färg.
    Och din duva, haha. Just när jag läser ditt inlägg sitter jag med Maya vid vår trädgårdsdamm. Hon jagar duvorna som bor i vår lada. Perfekt att gömma sig under funkians stora blad och vakta på duvorna som badar och dricker i dammen. Jag passar på att sola lite medans Maya jagar. Har en lugn söndag här hemma. Mannen är på golfbanan. Så jag och Maya har tjejmys;-)
    Ha en fin söndag. Kramar från Petra

    SvaraRadera
  2. Vild och vacker säger jag att min trädgård också är, det får växa som det vill, då blir det bäst. Men nu har vi så torrt här så det går inte ens att rensa ogräs. Och blommorna slokar och blommar över fort.
    Hoppas ni får se stenknäcken med ungar!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Så vackert. Vilken ögonfröjd du bjuder på och så hemtrevligt det ser ut. Gillar verkligen dina blå trädgårdsmöbler.
    Kram från Maria

    SvaraRadera