fredag 17 maj 2013

Halvvantar


 
Av en tillfällighet fick jag med mig ett gammalt mönster
på pulsvärmare till Öland. 


Att det var får på mönstret var ju en riktig lyckträff,
passade extra bra att sticka i den här omgivningen.
 

Fåret är riktigt rart tycker jag.
Jag gjorde om dem till halvvantar
som jag tycker är suveräna att ha vår och höst.
Vantarna är inte ihopsydda så de ser lite bulliga ut.
Hopsyningen får vänta tills jag kommer hem.
har ingen nål med mig.
 
Du förstår säkert att jag har det bra just nu,
gott om tid till handarbete och data
när inte trädgården finns här.
Jag tål inte solen så bra längre 
så skuggan är min kompis nuförtiden.
 


Visst är jag söt!
Kram Yvonne



5 kommentarer:

  1. Tack för ditt besök hos mig!
    Söta fårvantar! Passar så klart extra bra där bland fåren. Så skönt ni verkar ha på Öland.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka söta halvvantar!
    Glad PIngst!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så söta vantar du har gjort! Du är för duktig du!

    SvaraRadera
  4. Men guuuu´vad duktig du är att sticka! Dom där "halvvantarna" är ju bara SÅ himla läckra!!!!
    Den som ändå kunde åstadkomma något sånt...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack, tack! Det är så roligt att sticka tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera