torsdag 20 mars 2014

Äventyr i hagen



- Bäääh, bääh... 
 

- Kan du komma in till oss?
  
 
- Snäääälla...
sa Johanna.
 
 
- Du kan vääääl!
tyckte Selma.
 
 
- Va´kul att du kom!

 
- Häng på här nu då,
 för nu går vi en sväng!

 
- Nu får du allt vänta en stund


för det är dags för mellanmål.
Kan du förstå de', va? 
         
 
- Akta dig Syrran!
Nu ska du allt få för gammal ost.
 

- Äsch, jag bara skoja´med dig. 
 
 
- Men kom igen nu fegis!
Törs du inte klättra högre?

 
- Nej, nu får ni vänta på miiig!
Ser ni inte
 att jag blev alldeles sluuuut av att klättra.
 
 
- Vi går hem och vilar oss.

 
-Skönt, snart framme.
 
Ha det så gott!
Kram Yvonne


6 kommentarer:

  1. Jag förstår att du har det helt fantastiskt på landet. Livet på landet är fint!
    Trevlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kompisar du har! Härligt att få gå på promenad med dem.
    Åt du också av mellanmålet där i skogen! Inte visste jag att getter kan klättra i träd.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tog en fika hemmavid efteråt. Getter är fantastiska klättrare, men jag visste inte heller att de kan ta sig upp i ganska höga träd. Livet är fullt av överraskningar! Ha det fint! Kram

      Radera
  3. Vilka underbara bilder och kul text. Vad skickliga de är på att klättra. Ha en finfin söndag. Kramar från Petra

    SvaraRadera