lördag 25 april 2015

Ett litet strå till stacken


Nu har jag dragit mitt strå till stacken.
???
Jag har gjort ett litet insektshus.
Nu är det bara att vänta och se 
om det faller i smaken för någon insekt.


Härligt är det nu när fler och fler blommor kommer fram.
Snödropparna har gjort sitt
och scillorna har inte många dagar kvar.
Vivorna står i sin fullaste blom och varar väl ett tag till.


Primula denticulata,
kan det vara så den här blomman heter?
Vacker är den/de i alla fall.


Tyvärr är det inte bara glädje och nya liv som föds på våren
även döden tar sin tribut oavsett årstid.
Den här stackars rödhaken fann sitt slut mot ett av våra fönster.

Ha det härligt!
Kram Yvonne

2 kommentarer:

  1. Men åååh den lilla rödhaken. Det knep liksom till i mitt hjärta. Så vacker.
    Visst är våren ljuvlig! Varje dag hittar man något av naturens framsteg.
    Igår när jag kom hem såg jag att styvmorsviolerna börjat blomma. Ha en fin lördag och sköt om dig. Jag är uppe tidigt idag. Skall på dagsutflykt till Helsingör med Patrik och min mamma och pappa. Skall bli så mysigt.
    Många kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Åååh, lilla rödhaken! Det är min favoritfågel som jag inte ser varje dag, men jag har några alldeles speciella minnesbilder av denna fågel. Det är en rar fågel och synd att din fick möta döden mot din ruta.
    Bra att du fixat insektshus och det var fint! Sen ditt förra inlägg har jag funderat mer på olika varianter jag vill göra, får se om det blir något.
    Ha fortsatt fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera