fredag 25 september 2015

Södviks bageri och Petters pizzeria


Tidigare har jag gjort reklam för Dödevi gårdsbutik
och nu fortsätter jag med Södviks bageri.
De har verkligen Gudagott bröd,
både kakor och bröd.
(Smakar ännu bättre med Blå Jungfrun i fjärran.)
Synd att de bara har öppet till veckosluten
nu när säsongen är över och jag vill vara på ön.


När jag ändå är i farten kan jag även berömma
Petters nere vid hamnen i Byxelkrok.
De har de godaste pizzorna jag ätit på Öland.
Här är det Ölands special med fläskfilé, 
soltorkade tomater och vitlöksost. Mums!
De stänger nog efter Skördefesten i helgen
men återuppstår säkert nästa säsong igen.

Ha det gott!
 Kram Yvonne

3 kommentarer:

  1. Det är så härligt när man hittar sina favoritbutiker och matställen. Tyvärr slår ju många igen portarna när sommarsäsongen är över. Det är inte riktigt samma sak att äta i stan, det ska liksom vara naturen som gör det fulländat.
    Fortsatt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Det är lite vemodigt när små fina ställen som detta slår igen för säsongen. Det skulle vara så roligt om de kunde ha öppet året runt men visst förstår man att det inte lönar sig. De förgyller tillvaron på något sätt. Men man får väl se fram emot nästa år ... och kanske de har lite öppet där omkring jul i bästa fall. Det är fint att hitta sina små guldkorn. De behövs. Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Det är precis likadant här - alla bra ställen har nu stängt för säsongen. Jag har letat som 17 efter en ny krog att gå på i helgen, men inte hittat några som vi inte varit på tidigare - och som har riktigt god mat!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera