fredag 16 oktober 2015

Frostig morgonpromenad


Att promenera på morgonen är härligt!
Särskilt nu när solen lyser och frosten lyser vit i skuggan.


Frostklädd fräken står som älvor bland höstens guld.


Kanske är det verkligen älvor som trår en dans på guldiga blad.


På väg mot solskenet försvinner frosten


för att dyka upp igen vid kärrets kyla.


Den ligger som ett täcke över mossens växter.


Värme och kyla.


Vattnet blankt som en spegel.


På åsen ovanför kärret rår solens värme igen
och lyser med sina strålar på träden,
på de gyllene löven som snart är ett minne blott
och de mörka barrträden som ger oss grönska över vintern.


Man lär behöva minst 150 minuters motion per vecka.
Motion som höjer pulsen.
Ja, det är bara att erkänna
att det har blivit sämre med motionen här hemma det senaste året.
Men nu måste jag se till att kroppen får röra mer på sig igen.
En halvtimma om dagen, minst, är mitt mål.
Nu när du vet om det
 kanske jag kan hålla det.
Känns som ett nyårslöfte
som jag aldrig brukar avge, men...
Kanske för detta löfte med sig det goda att jag håller det
och blir friskare, piggare, lättare...
Hoppas kan man alltid!

Ha en alldeles underbar helg alla mina kära vänner!
Kram Yvonne

5 kommentarer:

  1. Du beskriver hösten så vackert, och hösten är en njutning.
    Jag försöker promenera fem dagar i veckan - men inte blir jag smalare, däremot piggare i kroppen och sinnet.
    Ha det fint i hösten, fina du!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig i dina sista rader - det där med promenaderna. Jag har inga bestämda dagar eller tider - det hade jag förut och det var jättebra. Nu blir det att vädret bestämmer när jag ska gå! ;))
    Så fin promenadväg du har som ger dig många fina bilder.
    Det var roligt att du tyckte om mitt inlägg och jag hoppas att du får möjlighet att göra en resa så småningom.
    Må så gott och kram!
    Inga

    SvaraRadera
  3. Vilken fin beskrivning. Jag kan nästan känna dofterna och kylan vid kärret.
    Hösten är ju fantastisk. Hösten är den årstid som luktar tycker jag.
    Härliga dofter! Här luktar det tyvärr kobajs överallt idag, så nu hoppas jag på regn så det kan försvinna.
    Ha en fin fin onsdag. Själv ska jag ta ett "lugn & snäll" piller. Vi ska på ett möte på jobbet och jag måste hålla mig lugn då;-)
    Kram kram.

    SvaraRadera
  4. Du skriver så vackert och hösten har verkligen varit vacker. Så färgsprakande att man bara vill se mer och mer. Vilket land vi bor i. Årstiderna skulle jag verkligen inte vilja vara utan. Hoppas livet lever väl med dig. Önskar dig en bra vecka. Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Ekologisk hudvård ,använder traditionell grekisk visdom och blandar det bästa av vad naturen har att erbjuda i en lyxig kollektion.
    http://shop.adoniaorganics.se/

    SvaraRadera