torsdag 9 januari 2014

Den gyllene hunden

 
Har haft den stora äran
att låna denna gyllene hund
för mina promenader några dagar.

 
Nu är han ju inte så gyllene
i färgen som namnet anger,
Golden Retriever,
men han har ett gyllene temperament.
Snäll och rar, tycker om att busa,
stor, stark och fin.
Bra draghjälp i uppförsbackarna! 
 
 
Det har varit härliga promenader
som passat mig som handsken.
Rask promenad blandat med små pauser
utefter vägen.
 
Härliga doftställen som bara måste undersökas,
eventuellt täckas över med lite kiss,
fanns det gott om.
 
 
"Ibland måste jag ta mig
en liten vila också

 
med en ryggkliare i mossan

 
och lite tugg på en god pinne.
Det kan jag behöva när jag nu får
gå och släpa på den här sölkorven."
 
 
"Men kom igen nu...
Ser du inte att jag är redo
att gå igen."
 
 
"Måste bara ta mig en sniff här igen."

 
"Visst är jag stilig!"
 
Tack Ruff för det härliga sällskapet!
Hoppas att vi kan ta fler
promenader framöver.
 
PS. Nu snöar det här, men tyvärr är det
blötsnö och det kommer att bli halt nu
innan kylan har torkat upp vägarna. 
 
Ha det så gott!
Kram Yvonne


2 kommentarer:

  1. Ruff verkar ju riktigt härlig! Så fin vovve.
    Att det snöar låter riktigt mysigt. Jag längtar efter kyla och snö nu. Jag vill passa på att önska dig en skön helg. Kram P.

    SvaraRadera