söndag 19 januari 2014

Underbara snö

 
De senaste dagarna har vi fått
den allra härligaste, mjuka,
 lätta och fina snön,
stundtals i stora fluffiga flingor.
(Fast det är fusk på denna bilden.
Jag sprätte iväg det fluffiga från bilen.)

 
Det har varit besvärligt för dem som
varit tvungna att fara ute på vägarna,
men att bara vara ute och promenera
för nöjes skull har varit underbart.
 
 
Och snökristallerna är ju så vackra.
 
Vet du vad jag har gjort i helgen
förutom att skotta snö och promenera?
 
Just det, läst och läst...
Blandat med lite skidskyttetittande emellanåt.
Såg du att våra pojkar kom tvåa i staffetten idag?
Duktigt av dem!
 
Hoppas att du också haft en fin helg!
 
Ha det så gott!
Kram Yvonne


14 kommentarer:

  1. Härligt att du fått läst lite i alla dina böcker :)
    Själv känner jag mig otroligt nöjd just nu,har äntligen, och det får man väl säga,äntligen städat ut julen! Inte en dag för tidigt men jag har inte haft lusten tidigare, men nu så...bäst att passa på när andan faller på, för sedan vet inte en människa när nästa städryck kommer...fniss...
    Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig fullt ut. Man måste passa på när lusten kommer oavsett vad det är.
      Kram

      Radera
  2. Jo nog är det vackert med det vita fluffiga fast det var rejält halt då jag igår åkte 30 mil för att hämta hem min dotter , man blir fascinerad av hur endel kör så vårdslöst då det är så enormt halt , inte konstigt det händer olyckor . Ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du kom hem utan bekymmer. Det är för sorgligt att folk inte kan lätta på gasen vintertid.
      Kram

      Radera
  3. Håller med att det är skönt att det kommit lite snö men här är det inga fluffiga flingor, små iskristaller som yr runt i stark blåst, usch så kallt. Har hört att det är besvärligt på många vägar, jag gillar inte det, man är alltid orolig för vad som kan hända alla som är ute och åker.
    Du måste läsa Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg, jag tror du kan tycka om den.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det ska jag göra.
      Kram

      Radera
  4. Njae, om snö tycker jag inte! Det går väl an här på landet, men när man bodde i Stockholm var det hemskt.
    Det enda jag inte gillar här är att det är kallt (idag -5) och att det kan bli väldans halt. Har man hund så är man ju tvungen att gå ut och på kvällarna i mörkret går jag inte in i skogen bakom, utan - försöker - gå på den plogade vägen. Inte lätt alla gånger.....har legat kravlandes på marken vid ett flertal tillfällen! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja halkan är det negativa vi får med snön. Var rädd om dig på promenaderna. Hundar kan ju ha en förmåga att dra till när man inte är beredd.
      Kram

      Radera
  5. Skönt med snö och frusen mark när man har hund och katt som går ut och in
    kram
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att slippa alla leriga blöta tassar.
      Kram

      Radera
  6. Så härligt du fångat snöflingorna. Ibland måste man "fuska# lite för att det verkligen ska se så där mysigt ut. Det är skönt med snö och kyla man nog är det gott att ha en kamin att elda i. Då är det gott sitta inne och läsa. Allt gott!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig om att det är gott med raggmunk och fläsk!! Och visst blir det vackra kort, när det är snö och vitt ute!!! Kram

    SvaraRadera
  8. Härliga vinterdagar bjuds vi på nu!
    Här ligger snön fortfarande vit och gnistrande ren och solstrålar hjälper till att ljusa upp tillvaron :D
    Ha det fortsatt gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Lite snö och mycket is här på Öland. Skönt att vi redan är i slutet av januari. Om sex veckor har vi nog vår!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera