onsdag 6 mars 2013

Biobesök

Ikväll var jag på bio - igen,
 
ja, nu är det faktiskt inte så ofta
som det händer,
men ibland så...
 
Senast jag var på bio var när
"Lyckan, kärleken och meningen med livet"
med Julia Roberts kom upp
och det är några år sedan nu.
 
Som du förstår är det alltså
inte alls särskilt ofta jag går på bio.
Fast det är härligt att göra det.
Man blir så helt uppslukad
av det som sker på vita duken.
 
Och ikväll hände det återigen.
 
                                                                        Har fotat av datorn.
 
 "Små citroner gula" såg jag,
vilken baseras på Kajsa Ingemarssons
roman med samma namn.
 
Jag läste boken för många år sedan
och vet att jag tyckte mycket om den då.
Idag kom jag tyvärr inte ihåg innehållet i boken
men blev ju påmind genom filmen.
 
Det är,
precis som en bekant sa
när vi gick ut från biografen,
en söt historia.
Den är stundtals rolig
och jag har i alla fall förlängt mitt liv ikväll
genom att ha fått skratta mycket
och det behöver vi verkligen få göra.
 
En småmysig, rolig film
som blir lite seg ibland,
precis som de flesta filmer brukar göra.
En må bra-film för kvinnor.
De flesta karlar orkar nog inte se den.
 
Rakel Wärmländer och Sverrir Gudnason
spelar huvudrollerna.
 
 

2 kommentarer:

  1. Spännande! Jag skall se den ikväll. Jag och min svärmor ska gå tillsammans. Kul att förgylla en torsdag med bio. Ha det fint och Kram.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni fick en fin kväll!
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera