måndag 5 november 2012

Aj, aj, aj...

 
 
 
Idag var det disigt och grått,
riktigt novemberväder.
 
 
 
 
 
Trots det så började vi,
min man och jag,
 dagen med en skogspromenad.
 
Det kan kännas väldigt jobbigt ibland
när det är gråväder att ta sig ut ur huset,
men det är ju så otroligt skönt
när man har klarat av dagens halvmil.
 
 
Vissa dagar har jag ont i mina knän eller höft
som smärtar för varje steg jag tar.
Det är Artrosen som bråkar då.
Men idag var kroppen riktigt med på noterna
och det gick lätt och smärtfritt att gå
 
 
 
 
 
 
tills jag kom till denna förargliga rot
som fällde mig
som en fura.
 
 
 
 
 
 
 
Det blev lite blodvite på knät
som säkert kommer att bli lite stelt
och blåfärgat imorgon.
 
Tur ändå att det inte blev något benbrott.
Lite blåmärken får man stå ut med.
 
 
 
 
 
 
Det blev fortsättningsvis trots allt
en skön promenad
i skogen som är vacker i alla väder.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar