fredag 9 november 2012

Shoppingdebut

 
 
Denna dag började VÄLDIGT tidigt
med att klockan väckte mig 03.45.
Varför???
Jo, detta var dagen då jag
skulle shoppingdebutera
i Ullared!!!
 
 
Bussen skulle gå kl 05.00 från vår stad,
men för att få bra platser i bussen
skulle vi, min mamma och jag,
 vara på plats och köa
från kl 04.30 bestämde min mamma
som är "lite" proffs på den här sortens resor.
Hon åker en gång om året.
 
Vi var på plats i tid  och fick även bra sittplatser
efter att ha köat i regnet
och trängts lite med damer
som inte visste hur ett kösystem fungerar.
 
 
 
 
 
På väg ner stannade bussen
vid Brahe hus
där vi åt frukost i gryningen.
 
 
 
 
 
Straxt före kl 10 var vi framme
och kunde börja dagens shopping.
 

Man hade redan börjat julpynta
i och utanför butiken.
Detta vackra landskap
fanns att beskåda innanför entrén.
De söta djuren
rörde t.o.m. lite på huvudena.
 
 

 




Shoppingen fortsatte till kl 15.30
med avbrott för en supergod lunch
som bestod av räksallad till förrätt,
ugnsbakad lax som huvudrätt
och frukttårta med kaffe till efterrätt.
Vi lyxade även till det
med ett glas vitt vin till maten.
Det var verkligen en riktigt god lunch
och jag hade inte förväntat mig
att vi skulle få så bra mat
på en restaurang i ett stort varuhus
med löpandeband servering.
Fantastiskt!!!
 
 
 
Kl 16 avgick bussen från Ullared
och efter ett fikastopp vid Östgötaporten,
där vi intog goda mackor,
var vi tillbaka i vår stad straxt efter kl 21.
 
 
 
 
 
Vi har haft en mycket trevlig,
om än lång, dag,
då vi fyndat en hel del.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar