måndag 26 november 2012

Dimmiga söndag




 
 
 
Trots att dimman
hängde tung över oss idag
åkte jag för att träffa
mina älskade pojkar
 
 


och lämna över andarna
som nu är på plats
på en nöjd och glad lill-kille



 
som också fått sitt rum renoverat så fint
av sin duktiga pappa med sambo.




Stor-killen har sedan tidigare
fint i sitt rum med alla sina gitarrer
som nu även fått sällskap av ett trumset.
 
Kanske tur att farmor
inte bor i närheten
när trumpinnarna kommer på plats
och träningarna börjar???
 




På hemvägen stannade jag vid kykogården
för att tända ljus hos mina anhöriga
och passade också på att titta på alla fina blommor
som givits till de avlidna vars begravningar
jag var på i veckan som gått.


 
 
Så fantastiska arrangemang
med otroligt vackra, färggranna blommor.
 
Vilken otrolig synd det är att alla dessa
vackra blommor i stort sett
bara fått visa sin prakt en kort stund.
 
Trots allt är det ju inte
så många människor som går tillbaka
och beundrar blommorna efter begravningarna.



 
 
Mot kvällningen tjuvstartade jag
advent med att tända
raden med stjärnor nedanför trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar