torsdag 14 februari 2013

14 februari


Håll mitt hjärta, håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta, håll min själ
 
Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta, ta min själ

Håll mitt hjärta, håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig
 allt jag begär
Håll mitt hjärta, håll min själ
Håll min själ
                                                                 - Björn Skifs

 
Alla hjärtans dag!!!

Det har varit en alldeles
underbart härlig dag i 41 år.
Min älskade son är född denna dag.
Småkylig, gråruggig måndag med lätt snöfall.
Efter endast fyra timmar
pluppade min alldeles fantastiska pojke ut
till världens ljus och mörker, kl 8 på kvällen.
En alldeles otroligt mjuk, fin babypojke.
Världens vackraste baby!
(Precis som ALLA BARN är till sina mammor.)

Åh, vilken lycka det var då,
och fortfarande är,
att ha en så underbar son.

Jag älskar DIG av hela mitt hjärta!
Grattis min älskade!


Jag kan inte minnas att vi talade om
Alla hjärtans dag på den tiden.
Det är ett senare påfund här i Sverige.
Men det är ju en alldeles extra härlig dag
att vara född på, Kärleksdagen.

Enligt Wikipedia kom "dagen" till Sverige på 1960-talet
då bl.a. NK försökte införa begreppet men det tog inte fart förrän på 1990-talet. 

Oavsett om handlarna gör storkovan
på dessa konstruerade dagar:
 En alldeles fantastisk
Alla Hjärtans Dag
önskar jag ER alla
som tittar in här!
 
(Den här bilden har jag lånat från Facebook.)
 
Och visst är det väl alldeles extra fantastiskt
 vad naturen kan skapa alldeles själv.
Eller kanske med lite hjälp av teknik???
Svårt att veta.
Men väldans söt är den!
 
 
KRAM!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar