fredag 1 februari 2013

Blå hörnan

 Oh, what a beatiful morning,
oh, what a beautiful day...

Härligt att vakna till solsken
och frostglitter på grannens tak.

Det är faktiskt skönt att vara hemma igen
även om jag saknar min älskade dotter,
torpet, hönsen...

We´ll meet again,
don´t know where,
don´t know when...

Det var väldigt vad de gamla sångerna
poppar upp i huvudet idag.

 
 
Jag har ju redan berättat
att blått är min absoluta favoritfärg.
Tänkte bara visa den blå hörnan
på övervåningens allrum.

 
Den fina keramiken
har keramikern Lena Svensson gjort.
Hon finns bl.a. på Blås & Knåda i Stockholm.
 
 


Vilken dag är det? frågar Puh
Det är idag. svarar Nasse
Å, det är min favoritdag! sa Puh
                                    A.A. Milne

 
Det är bara att hålla med Puh.
Nu ska jag ta mig ut
 på en stärkande promenad
i solens sken, 
innan jag tar tag i
allt det vardagliga som ska göras
innan det blir fredagens tupplur i soffan.
 
Ha en skön dag!!!
 
 


2 kommentarer:

  1. Tack för den fina hälsningen hos mig! Din dotters kappa några inlägg längre ner är helt ljuvlig!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Skön helg till dig oxå!
      Kram Yvonne

      Radera