fredag 1 februari 2013

Slut på det roliga



Tiden går som bekant väldigt fort
särskilt om man har roligt.
Idag kom stunden då det var dags
att åka hem igen.
Men först tända brasa i kaminerna
och äta frukost.

 

Men det är inte så lätt att äta
med en kelen katt i knät
som försöker smickra till sig
en eller annan godbit.
 

Tyvärr blev det inte nå´n godbit för Sylta.
Det går ju inte an att spoliera husses fostran,
eller hur?
 




 Däremot får man gärna sitta
och värma sig framför brasan
efter att ha varit ute i ett och ett halvt dygn.
Tänk vad katter kan ta sig för!
Undrar vad hon har gjort
och var hon har varit?

Katter lever ju sitt liv i stort sett som de vill.
En liten vishet på vägen angående detta:
En hund tänker:
Ni föder mig, ni tar hand om mig, ni måste vara Gud.
En katt tänker:
Ni föder mig, ni tar hand om mig, jag måste vara Gud.

Den visheten speglar katten väl tycker jag.
 

 


Ja, så var det då dags att åka hemåt igen,
från det gamla 1700-talstorpet,
med den mest smutsiga bil vi någonsin haft.
Det var så mycket stänk
från de smältvattensvåta vägarna.
Det var inte mycket snö kvar söderöver
och här hemma har det också smält bort mycket snö,
vilket ni vet att jag tycker är synd.

Tack älskade dotter för de här dagarna!



 

2 kommentarer:

  1. Vilket fint torp, det vore en dröm att ha.
    Önskar dig en fin helg,
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint, lite tillbyggt idag, men fortfarande litet och gulligt med massor av goda energier. Önskar själv ett torp.
      Trevlig helg du oxå!
      Kram Yvonne

      Radera