lördag 2 februari 2013

Benvärmare



 
 I höstas fick jag en beställning
av min dotter på ett par långa benvärmare
i svart och grått.
Här är resultatet,
randiga i olika kulörer och kvalitét.
Det är silverstänk i vissa ränder,
andra är stickade med ett lurvigare garn osv.
Dottern blev nöjd,
varma och sköna är de.
 


Jag blev själv sugen på ett par,
 fast kortare.
De är också färdiga nu
och passar bra till vårens kyliga dagar.

 
Jag tycker om den varma känslan benvärmare ger
 när man fått korva till dem runt vristerna.
Nu har jag både blå- och grårandiga
att ta till vid behov.
 
 
Jag har nu kämpat på med mitt onda knä
sedan i julas och gått kortare promenader
varvat med vattengympa.
Idag kunde jag gå 4 km i det härliga vädret,
med solsken, kyligt och frostigt,
utan större problem
och det var riktigt skönt.
 
Ha en fortsatt härlig helg!
 
 

2 kommentarer:

  1. Fina benvärmare! Jag är så glad att det är modernt att klä sig varmt.
    Jag gick på vattengympa under ett par år och det hjälpte min dåliga rygg, annars hade jag nog suttit i rullstol idag. Så kämpa på!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar!
    Ja, det är bara att kämpa på, blir direkt sämre utan vattengympan.
    Skönt att du fick hjälp för din rygg!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera