torsdag 27 december 2012

Illasinnad människa

 
Vi har nyss gått in i den nya,
kärleksfulla tiden.
Såg fram emot den med stor glädje.
 
 
 
Är dock fullt medveten om
att inte alla tagit till sig den uppmaningen.
 
 Men att personer, som jag trott gott om
och som jag trodde hade lite mer omdöme,
kommer med djupt kränkande gliringar
till en av mina kära gör ont
och gjorde mig aaarrrgg. 
 
Det är ju så här, i alla fall för mig, 
att är någon dum mot ens närmaste
växer taggarna ut till långa spjut.
 
Kände mig tvungen
att ta min kära i försvar
(skriftligen) 
och det kändes helt rätt
i det här läget att göra det.
 
 Blev väldigt besviken
för att vi drogs in i detta negativa
som tog mycket energi.  
 
 
 Nu gäller det att gå vidare,
inse att vi människor är väldigt olika,
släppa taget om och kasta av den tunga ryggsäcken.
 Försöka att förlåta
och ta till oss positiv energi igen.
 
Klappa katten,
brukar faktiskt hjälpa när energin är låg,
eller krama en älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar