tisdag 25 december 2012

White Christmas

 
I´m dreaming of a White Christmas...
 
Ja, det har Bing Crosby sjungit om i många år.
Detta år har den verkligen gått i uppfyllelse.
Vi har fått fira en riktigt äkta vit jul,
både inom- och utomhus.
 
 
Helt fantastiskt!!!
 
Hela december,
under vår väntan på den stora dagen,
har den vita snön lyst upp mörkret.
 

 
Till och med hela himlen
lyste rosafärgad under julnatten,
trots att det inte månen var framme.
(Syns tyvärr inte så bra på fotot.)
 
Var det Betlehemsstjärnan
som lyste ända upp till oss?
 
 
 
 
Imorse var hela naturen ännu vitare,
snötyngda grenar,
mjuka linjer av nyfallen, otrampad snö.
 
Så underbart vackert! 
 
Det var dock, återigen, tungt att hantera
den decimetertjocka, tunga snön.
Men bra motion gav den,
även under promenaden på oplogade gator.
 
Härligt var det sedan att i lugn och ro,
efter välförrättat värv, 
inta skinkmacka med julmust.
 
Eftermiddagen tillbringade jag i soffan
i syfte att se en film,
men den lyckades jag somna ifrån
efter bara en kort stund.
 
 Juldagen blev väldigt lugn och skön.
Precis som man kan behöva
efter stöket innan jul.
Jag skulle inte stöka så mycket,
som jag alltid bestämmer varje år inför julen.
Det blev i alla fall en del stökeri,
precis som vanligt.
 
 
 
Tack alla mina kära
för att ni gjorde julen så god och fin!!!

Det blev en härligt skön jul i år igen,

bara lite vitare och finare.

God fortsättning allesamman!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar