lördag 15 december 2012

Mildväder




 
Vilket väder att vakna till idag...
Mildväder och
all den vackra rimfrosten var borta.
Men det snöade och blåste och det gillar jag.
 
Problemet idag var att mitt barnbarn
och hans band skulle spela i Eskilstuna ikväll
och det skulle inte bli någon hit
att ge sig ut på vägarna i detta snöoväder.
Jag gick med en stor klump i magen,
 av oro inför deras resa,
och hoppades att ovädret skulle lugna ner sig.
Men det gjorde det inte.
Istället tilltog snöandet under eftermiddagen.
 
Nu är det en mycket klok pojke
jag har lyckan att ha bidragit med lite gener till.
Han sa till sin mamma:
"Vi ringer återbud. Jag vill fortsätta att leva."
 
Nog är det väl vishet hos en 14-åring!!!
 
(Det var många band som skulle spela under kvällen
så förhoppningsvis kunde några komma och spela.
Undrar om det kom någon publik i detta väder?)
 
 
Efter detta besked kunde jag i lugn och ro
gå ut och skotta snö för andra gången idag 
 och njuta av vädret.
 
 




 

Fåglarna samlades i större skaror än vanligt
för att fylla magarna i ovädret.

 
 



 
På Aftonbladets hemsida kunde man idag
läsa att det är väldigt nyttigt att äta grönkål.
Den innehåller mycket antioxidanter,
som bl.a. förhindrar rynkor,
C-vitaminer, folsyra...
och den hjälper oss att ta upp järn.
 
Tror ni att jag blev extra mallig när jag läste detta???
 
Har ju odlat grönkål för att bl.a. ha
till min goda sallad med apelsin
och mandel på julbordet.
 
Jag satte plantorna innanför kompostnät
för att få ha dem ifred för rådjuren.
Det var bra tänkt,
 för några plantor som inte fick plats
innanför skyddet har de
hungriga djuren stoppat i sig.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar