lördag 22 december 2012

Reainköp


Min bästa lilla gryta råkade bli tappad
i golvet nu i veckan (inte av mig)
och ett handtag ramlade av.
Redan tidigare hade locket åkt i golvet
och även det handtaget försvann. 
 
 
 
 
Locket lyckades jag dock göra användbart
igen med lite rostfri tråd. 
Grytan blir tyvärr besvärlig
att använda med bara ett handtag
så den skulle få gå hädan bestämde jag.
 
Eftersom jag ändå var i Vingåker idag
kollade jag av Iittalas Outlet
och vad har de på reabordet???
Jo, snygga, rostfria kvalitetskastruller
till det otroliga priset av 199:-...
 
 
 
 
Jag kunde inte låta bli att handla två stycken
eftersom även min 4 l gryta har blivit hårt åtgången
på handtagen i diskmaskinen genom årens lopp.
Bara en tidsfråga innan det är smulor av handtagen.
 
Jag är RIKTIGT NÖJD
med dagens inköp måste jag säga.
 
 
 
 
 
Träffade på den allra sötaste pepparkakan idag.
 
Kan ni se vad det är???
 
Det är en liten barnfot.
(Tomtarna ÄR små.)
 
Visst är den väl rar!!!
 
Det finns så många kreativa människor här i världen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar