fredag 28 december 2012

Solen skiner igen


Idag skiner solen.
Härligt att få del av den goda energi
solen sprider.
Det behöver jag efter mitt stora
 energidränage under gårdagen.
 
 
Jag blir glad och fylls av
"får-lust-att-göra"-energier.
 
Tyvärr har jag fortfarande svårt
att röra mig p.g.a. knäskadan.
Därför blir det mycket dataarbete
och virkande i soffan.
 
Lyssnar på Kiesha Crowther.
Denna kloka kvinna har mycket
intressant att berätta.
Hon säger bl.a. att vi ska:
Be love
Stay in your heart
Live from your heart
Love oneanother
Take care of oneanother
Stand together
Imagine

We can create a new world by visualising.
Visualise a better future,
a new home,
people coming together in love,
take care of yourself...

Är vi rädda och arga skapar vi
negetivitetens monster omkring oss.
Är vi positiva och kärleksfulla
sprider vi de energierna.

Vad vill vi ha???

Vi är ju inte mer än just människor
med fel och brister.
Men när vi blir medvetna
om att vi har begått en dumhet,
låtit ilskan ta över...
använder vi ordet förlåt.

Jag har själv sett hur stor
skillnad det kan göra,
även om jag bara ber om
förlåtelse genom tankarna.

 Förlåt också de som
begått misstag mot dig.
Det gör underverk!

Förlåt, förlåt, förlåt!!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar