måndag 31 december 2012

Resumé över året

Vad livet och stunden gav oss
 kan ingen ta ifrån oss.
                                                             Gunnar Ekelöf 
 
 
 
Man ska kanske tänka tillbaka
på året som gått denna årets sista dag.
 
Nu är det så att jag har svårt att minnas tillbaka
och tror att det till stor del beror på
att jag alltid har haft så stor fart framåt.
 
Nu borde det ju ha blivit bättre på den punkten
genom att jag gått in i mitt passionerade liv,
men det "vet i tusan" om det hjälpt.
Det verkar som att tiden
accelererar ännu snabbare nu
när jag får rå om dagarna på mitt sätt.
 
Några händelser som ändock sitter i minnet
är att mina älskade barn båda fyllt jämna år
(40 respektive 30) och vi har varit på
mycket trevliga kalas hos dem.
 
Jag har åter satt igång att odla i vår trädgård
och det har verkligen gett mig mycket energi och glädje,
både själva trädgårdsarbetet
och att ta hand om och äta av allt som växt fram.
 
Att skapa en trädgård är att investera
i NUET och FRAMTIDEN. 
 
Vi har tillbringat många fina stunder med barn och barnbarn
och varit på Öland många veckor i somras.
 
I augusti slutade jag att arbeta
och företaget min man arbetade i gick i konkurs.
Vi fick några veckors ledighet tillsammans
innan han åter kom tillbaka till arbetet. 
 
 
Jag har lärt mig att umgås med höns.
Kan ni förstå vilken lycka det är???
 
Under hösten har jag promenerat,
läst böcker och stickat för att roa mig.
Var även på konserter vid flera tillfällen
året som gick med Mikael Wiehe,
Ulf Lundell och Rammstein.
Att få uppleva musik live är verkligen något
som roar mig enormt mycket.
 
Tyvärr har året även innehållit 
verkligt sorgliga händelser
genom att vänner gått bort.
Jag tänder ljus för dem
och minns dem med glädje! 
 
 
 
Ja, det var mitt år i stora drag.
Nu hoppas jag att vi alla får ett riktigt
Gott Nytt År!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar