måndag 31 december 2012

Snart är året slut


Oj, oj, oj...
 
Ska detta år verkligen sluta så här?
 
Vilket trist väder,
snön sjunker ihop och smälter med rasande fart,
 våt och halkig isgata för den som dristar sig ut.
 

 
 
 Jag har sagt det förut
och det gäller fortfarande.
 
Jag hatar när det är töväder
innan det är dags att bli vår.
 



 
Däremot gläds jag åt att tänka tillbaka
på de fantastiskt vackra dagar vi haft
större delen av december
med gnistrande snö och härlig kyla.

 
Fast ibland har man ju ändå tur i oturen...
 
Med gott samvete kan jag stanna inomhus,
eftersom jag skadat mitt knä
och ännu inte kan gå helt utan problem,
slipper alltså gå ut och halka omkring på isen.
 



 
 
Det är sorgligt att julen alltid
försvinner så snabbt förbi.
Julmaten är det riktigt skönt att vara av med,
likaså godiset.
Men tristast är att man slutar spela all vacker julmusik.
Det är det jag saknar mest. 





 Vackra blommor går det ju däremot
fortfarande bra att njuta av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar