söndag 6 januari 2013

Minnenas bok

  För några år sedan såg jag ett TV-program
 om Bodil Malmsten.
Ni vet den här vackra, rödhåriga författarinnan
som har bott i Finistére i Frankrike.
 
Hon berättade att hon alltid har en arbetsbok
där hon skriver in viktiga saker att komma ihåg,
klistrar in en biobiljett för att minnas...
 
  



Jag blev heltänd på idén
och har utvecklat den till att passa mina behov.
 
 
 
Jag tycker om att spara vackra bilder och intressanta texter, citat, verser...
som jag ser i tidningar.
Alltså fick jag god användning för mina utklipp
genom att klistra in dem i dessa olinjerade skrivböcker.
 
Jag skriver in saker JAG vill minnas,
något jag läst, hört på radio/TV...
Använder även boken som en dagbok.
(Det har faktiskt blivit flera böcker vid det här laget.)
 
Det blir vackra, innehållsrika minnesböcker.
 Jag blir så otroligt lycklig
bara att ta fram boken och titta i den.
Tycker själv att de blir så fina
och de innehåller BARA
för mig vackra, positiva bilder.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar