söndag 20 januari 2013

När julen gick ut


Vit, vit, vit...
Nej, det är ingenting för mig.
 
Blå, blå, blå...
Ja, det är nåt´som passar mig.
 

När julen flyttade ut bestämde jag mig för
att försöka bli lite bättre på att använda alla skåpvärmare som finns hos oss.
 


 
Det här tyckte jag blev riktigt fint.
Blått i olika nyanser är mina färger
och mycket är också blått här hemma.
 
Även jag har varit helt blåklädd,
har tagit in lite andra färger  på de senaste åren.
En gång i tiden kallade barnen mig "Tant Blå" på mitt jobb.
 
 


 

 
Pressglas tycker jag är snyggt,
särskilt när det är blått.

 

 
Den här lilla duken med sin parkompis
hittade ut från linneskåpet.
De tycker nog att det är skoj att komma ut och vädra sig lite.
Jag virkade dem när jag var i 20-årsåldern,
 så de har några år på nacken,
men jag tycker att de är riktigt fina.
 
Det är ju faktiskt så här,
åtminstone med mig,
att tycker man om att handarbeta
och har gjort i alla år sedan tidiga tonåren
blir det många arbeten i skåpen.
Speciellt som jag är en ekorre,
 samlar och har svårt att kasta bort.


 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar