tisdag 22 januari 2013

Nytt fodral



Hemma hos oss har vi mest gamla möbler.
Ibland är det skoj att piffa upp dem lite,
som de här matsalsstolarna
 vilka fick nytt tyg på sitsarna.
 


 
Den här stolen fick både nytt tyg
och en släng ur den blå färgburken.
 
De blå möblerna ökar i antal i vårt hus.
Färgen är lite mindre skrikigt blå i verkligheten.
 
Det ger lite feel good-känsla
att förnya sin omgivning
och det känns extra bra
att kunna förändra med små medel,
tycker jag. 
 
Jag har oftast flera idéer om vad jag vill göra,
tillverka, ändra eller skulle vilja/behöva införskaffa.
Har inte alltid tyckt att det bara är av godo
att inte känna mig nöjd,
 utan gärna vill ändra på saker och ting.
 
Men tack vare detta nya liv,
 där bloggandet har kommit in
som en del av dagens sysselsättningar
fick jag se att Fröken Elsa skrev i sin virkblogg att:
 
"Livslust är att alltid
ha ett kommande projekt i ögonvrån."
 
Oj, vad det tröstade mig,
för jag mår så bra när jag får vara kreativ
och hitta på olika små saker/förändringar,
som ibland kan bli stora projekt.
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar