måndag 14 januari 2013

Martin Fourcade

Vilken härlig syn!



Ja, nu är det väl inte en särskilt vacker syn,
men det är en bild som visar
att det är liv i vår såg igen.
Virkestorkarna fylls med plankor och bräder.
Verksamheten har återvänt till byn.
 


 
 
Trots grådiset idag går det
att hitta vackra glimtar i naturen.
 
Jag missade dock, som vanligt,
att få ett foto på min favoritfågel, korpen.
Den kom flygande över huvudet på mig
men innan kameran hann fokusera
var den en liten prick i fjärran.
 
På bilden jag ändock fick till
ser korpen ut som en flygande and bakifrån.
(Jag besparar er den synen.) 
Hoppas att jag någon gång får tillfälle
att fokusera en sittande korp i någon trädtopp. 
 
Jag tycker att det är en så´n mäktig fågel,
helt svart med kraftig näbb
och ett härligt krooo-ande läte.
 
 
 
 
Efter promenaden var det tid att slå mig ner framför TV:n
och njuta av den, i stort sett enda,
sport jag tycker om att titta på.
 
SKIDSKYTTE
 
Det är spännande,
 en riktigt bra underhållningssport i mina ögon. 
 
 
 
 
 
Den är som ett Kinder-ägg: tre upplevelser i ett.
Skidåkning, skytte och vackra pojkar.
Kan det bli bättre???
 
Här är det fransmannen Martin Fourcades
vackra, fokuserade öga.
Han vann idag så jag säger:
 Grattis Martin!
 
Som ni vet,
 har man inte roligare än man gör sig,
eller hur???
Och roligt måste vi se till att ha.
 
Ett gott skratt förlänger ju livet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar