lördag 12 januari 2013

Varning

Måste berätta hur tokigt det blev här hemma igår kväll.
Jag tände två ljus i, som jag tycker,
väldigt vackra ljusstakar av ljusblått glas.
 
Med tanke på att det var endast glas,
 utan brännbara manchetter, var jag inte så noga
med att kolla om ljusen brann ner för långt.
 
Efter ett par timmar hörs som ett gevärsskott i rummet.
 
 
 
 
Min man satt, som tur var, i rummet
och såg vad som hände.
Den ena ljusstaken exploderade i tre delar
och den lilla ljusstumpen fortsatte att brinna.
 
Vad hade hänt om vi inte hört smällen???
Därför vill jag varna er alla...
Glöm inte att ha koll på ALLA tända ljus.
 
 Jag har själv varit så kaxig
och alltid sagt att jag har dunderkoll på mina ljus,
men nu ser även jag hur lätt det skulle kunna
hända en katastrof. 
 
 
 
 
På tal om varning:
behöver man varna folk för denna katt???
Han ser ju riktigt grym ut.
 
Nej, skämt åsido ser han nog bara så´n ut.
 
Träffade på den under dagens promenad.
Katten är riktigt stor och så vackert mörkröd i pälsen.
(Fotot ljuger lite. Den är mörkare i verkligheten.)
 
 
 
 
På tal om katter:
När jag var på kalas häromkvällen
var det ju en 7-kiloskatt
som hoppade upp på bordet efter en fjäril.
 
I samma familj finns även denna katt,
PinguFrasse, 9 kilo tung.
 
Ja det är sant!!!
 
Jag hade all möda att lyfta upp honom,
som att lyfta en stor sten.
Fantastiskt!
 
Vilken skillnad mot vår lilla 3-kilos hona.


1 kommentar:

  1. Å, det var det värsta! NIO kilo!?!
    Hjälp, vilken katt! :-)
    Den rödhåriga katten ser ut att vara Mums Mums från Andvägen. Det är också en riktig tungviktare.

    Vilken tur att det gick bra med ljusen. Det är bra att bli påmind om att vara försiktig...

    Kram // AH

    SvaraRadera