tisdag 29 januari 2013

Vacker kappa


Idag har jag påbörjat 
ett besök hos min dotter igen.
Det är så skoj att få träffa henne
under några dagar.
 
Vi träffas inte så ofta
pga avståndet mellan våra hem.
 
 
När jag kom fram gick vi till hönshuset
och matade hönsen med spagetti
 som jag hade kokat och tagit med.
Det är så fantastiskt roligt
att se hönsen äta spagetti
för de tror nog att det är maskar. 
 
Därefter tog vi oss en semla med te.
 



Jag är bara tvungen att dela med mig
bilder på den kappa dottern visade mig.
Hon har köpt den på rea
hos Axelssons i Stockholm.
 
Jag blev helt begeistrad i den.
Den är vackert plommonfärgad
och har så fina detaljer,
dessutom är den ovanligt välskräddad.








 

 Titta bara på det vackra broderiet
och rynket i ryggen, 
 
 
de rundade fickorna med rynk,
 

 liksom den rynkade kragen.
Åh vad jag blir avundsjuk...




 Men till min tröst innehöll dotterns
 postlåda dagen till ära
 den nya katalogen från Gudrun Sjödén.
Det är faktiskt en högtidsstund
att få bläddra i de nya katalogerna när de kommer.
 
Kläderna är alltid fotograferade i vackra miljöer
 med modeller i fantasifulla frisyrer och sminkning.
Bara det är inspirerande och ger mig
som ev. kund fina, dagdrömmande stunder.
 
Jag tycker att Gudrun gör så vackra kläder
 och hon har så pass många färgställningar
och modeller att det alltid är något jag önskar mig.
 
 
Som den här kappklänningen i linne t.ex.
Precis i min stil.
 
Vi intog senare på kvällen
hemgjord pesto till rostade rotfrukter
 och stekt halloumi.
Det är festmat det.
Gott!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar