fredag 4 januari 2013

Sjuka kvinnor

 
Vilken härlig dag ah-ah-ah-ah...
man blir härligt glad ah-ah-ah-ah...
 
Ja så lät en slagdänga för länge sedan
och den passar ju väldigt bra denna dag.
Bara att titta ut genom takfönstret ger 
(det vi nog alla behöver)
ENERGI.

 

 
  
Igår läste jag Underbara Claras blogg där hon skrev att "Intelligenta kvinnor måste vara sjuka".
Hon syftade på några kvinnliga deckarfigurer,
bl.a. Lisbeth Salander i "Män som hatar kvinnor",
Hon tycker att de har någon form av "sjukdom"
 genom att de har ett avvikande beteende.
 
Jag tänker att det behövs ett annorlunda sätt
att tänka för att lösa olika problem, 
inte bara i deckare. 
Vi är nog i så fall "sjuka" lite till mans.
 

Jag vill med tanke på kvinnliga deckare
tipsa om en TV-serie på tre avsnitt
som jag fastnade för nu i veckan:
Bletchley Circle
 
Jag tycker den är ruggigt spännande
utan en massa onödig action.
Helt i min smak!
 
Den handlar om fyra vanliga, friska, kvinnor
som under andra världskriget jobbade med
att lösa tyskarnas koder om förflyttningar.
Några år senare använder de sina kunskaper
i avkodning för att få fatt i en seriemördare
genom att studera hans "mönster".
 
Sista delen går ikväll, men
på söndag kl 11.50 går alla tre avsnitten
i repris på Svt 2, finns säkert på Svt Play också.
 
 
 
Angående energipåfyllnad
 så är det också snart gjort att bli av med energi.
Jag kan inte lägga in nya bilder just nu
så det fick bli en gammal istället.
Problem kan verkligen dränera energin.
PS. Har på avvägar lyckats få in en ny bild nu i efterhand.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar